:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
ثروت ترامپ از بالای  7 میلیارد دلار به زیر 5 میلیارد دلار رسید

نسبت قیمت به در آمد یا فروش p/e در سهام ترامپ مدیا 1250 / کاهش 54 درصدی سهام ترامپ در رسانه اجتماعیTruth 

هنگامی که گروه رسانه و فناوری ترامپ وارد بورس شد، دونالد ترامپ شاهد افزایش سرسام آور ارزش خالص خود بود، اما اکنون که بازار سهام سرد شده است، این سودها مدت هاست که از بین رفته اند. با این وجود، رئیس جمهور سابق همچنان به تبلیغ دارایی اصلی شرکت - Truth Social - ادامه می دهد و همچنان از آن به عنوان منبع اصلی ارتباط خود استفاده خواهد کرد
کد خبر: ۲۱۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷

 

اقتصاد گردان - سهام ترامپ مدیا، که اکثریت مالکیت ترامپ در پلتفرم رسانه اجتماعی راست‌گرای Truth Social است، روز دوشنبه 11 درصد کاهش یافت و به بالای 36 دلار رسید. سقوط بازار سهام شرکت رسانه های اجتماعی رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، روز دوشنبه ادامه یافت، زیرا ارزش بیش از 10 میلیارد دلاری که تنها دو هفته پیش توسط شرکت ترامپ به دست آمد، زودگذر به نظر می رسد.
این رقم حدود 54 درصد کمتر از اوج 79 دلاری هر سهم ترامپ است که در 26 مارس، اولین روز معاملاتش تحت عنوان DJT خود پس از اتمام ادغام معکوس با شرکت دیجیتال ورلد اکویسیشن Corp، به دست آورد.
ارزش سهام 58 درصدی ترامپ در ترامپ مدیا بر این اساس در مدت 13 روز کاهش یافته و از 6.25 میلیارد دلار به 2.86 میلیارد دلار کاهش یافته است.
طبق برآورد فوربس، این ارزش دارایی خالص او را از اوج بیش از 7 میلیارد دلاری در ماه مارس به 4.7 میلیارد دلار کاهش داد.

عدد بزرگ


40 تا 90 میلیون دلار این میزان ارزش Truth Social با اعمال همان معیارهای ارزش گذاری - میانگین درآمد هر کاربر و ارزش بازار برای درآمد - است که معمولاً برای ارزیابی شرکت های رسانه اجتماعی استفاده می شود. نسبت قیمت به فروش ترامپ مدیا که تقریباً 1250 است، بر اساس ارزش بازار 5 میلیارد دلاری و فروش 4 میلیون دلاری آن در سال 2023، بیش از 100 برابر بیشتر از نسبت قیمت به فروش Reddit است، یک شرکت رسانه اجتماعی که وارد بازار شد. مردم تقریباً در همان زمان نگران بودند که برخی از سهام وال استریت بر اساس مبانی آن بیش از حد ارزش گذاری شده است.

Truth Social در اوایل سال 2022 تقریباً یک سال پس از آن که توییتر، فیس بوک و اینستاگرام ترامپ را به دلیل نقشش در شورش های 6 ژانویه 2021 تعلیق کردند، فعال شد. ترامپ مدیا از طریق یک شرکت  خریداری شد و به جای عرضه اولیه عمومی، عملا با  2.5 سال موانع نظارتی مواجه و سرانجام وارد بورس شد. ممنوعیت های ترامپ از پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی از آن زمان برداشته شده است، اما او همچنان از حساب Truth Social خود به عنوان سخنگوی اصلی استفاده می کند. ترامپ مدیا در مدت زمان کوتاه خود در بازار عمومی مانند یک سهام معمولی رفتار نکرده است، که شاید بهترین گواه آن در وضعیت گزارش شده آن به عنوان گران ترین شرکت آمریکایی برای شرط بندی باشد، به عنوان سرمایه گذارانی که در ترامپ مدیا موقعیت کوتاهی دارند و سهم را پیش بینی می کنند. قیمت پایین می‌آید، باید روزانه 1 دلار به کارگزارانی بپردازد که طرف دیگر معامله را انجام می‌دهند، تقریباً 1000 برابر کارمزدی که معمولاً با معاملات کوتاه مرتبط است.